Pressemeddelelse: Nye fysiske rammer efter generationsskifte

Bilbranchen er på vej gennem store forandringer i disse år, og fuldt i tråd med det, har Sand Jensen Automobiler netop igangsat en flerstrenget udviklingsstrategi.

For mere end 50 år siden begyndte Per Sand-Jensen at sælge biler i Silkeborg, og gennem årene har virksomheden vokset sig stor i Danmark, men også i Tyskland. Efter et halvt århundrede bag rattet har Per Sand-Jensen nu taget titel af bestyrelsesformand og overladt virksomhedens daglige drift til sønnerne Lasse og René Sand-Jensen, som allerede har igangsat omfattende planer for virksomhedens udvikling.

Den udvikling kommer blandt andet til at tage sit udspring i nye fysiske rammer efter en flerårig dialog med en potentiel stor lejer, samt Silkeborg Kommune, nu er faldet på plads og har banet vejen for et storstilet erhvervsudviklingseventyr på dele af bilforretningens matrikel. Her skal i stedet opføres flere boksbutikker samt et stort Kvickly varehus, hvilket vil blive påbegyndt til årsskiftet.

Beslutningen blev også hjulpet på vej af den øgede digitale kundeadfærd i bilbranchen generelt, samt en tendens til stigende omsætning af biler hentet hjem på bestilling fra udlandet. Samtidig giver udviklingen anledning til, at skabe et mindre fragmenteret bilhus, hvor alle funktioner og serviceydelser kan samles under et tag og dermed danne rammerne omkring et fortsat bredt og spændende udvalg af premiumbiler.

”Efter at have fejret firmaets 50 års jubilæum sidste år, står vi nu ved en fantastisk spændende skillevej. En stor brik i puslespillet er faldet på plads med vores beslutning omkring, at erhvervsudvikle området yderligere og dermed videreføre den proces som Silkeborg Kommune har igangsat - fx med beslutningen omkring, at føre Nordre Ringvej og Viborgvej sammen i et stort lyskryds og dermed skabe rammerne for et endnu større indkøbsmekka i Center Nord”, udtaler grundlægger og bestyrelsesformand Per Sand-Jensen. ”Det giver samtidig den nye generation mulighed for, at skabe deres egne rammer omkring videreførelsen af bilforretningen. I den henseende er der flere scenarier på tegnebrættet og på længere sigt finder bilhuset måske en mere hensigtsmæssig placering end midt i et centerområde”, fortæller Per Sand-Jensen.

31.08 2020
Digitalisering og kundeadfærd

Forbrugerne i almindelighed og bilmarkedet i særdeleshed er gennem de sidste 2-3 år blevet mere og mere digitale, og gennem CORONA-krisen er trenden og behovet blevet endnu tydeligere. Det har bekræftet Sand Jensen Automobiler i deres planer for yderligere digitalisering af bilforretningen.

I den direkte kunderettede del af digitaliseringen vil Sand Jensen Automobiler fokusere på tre primære værktøjer; Det første er virksomhedens Direct Leasing koncept, der med sin transparente prisstruktur viser kunderne præcis hvad de får og hvad det koster, og dermed har skabt en ikke tidligere set åbenhed over for markedet. Det andet er den dynamiske online prisberegner på flexleasing, og det tredje, som blev taget i brug tidligere på året, er personlige videofremvisninger.

Sammen imødekommer disse tre tiltag både nutidens og morgendagens købsadfærd, og Sand Jensen Automobiler har indtil videre modtaget overvældende positiv respons fra kunderne på dem.

Et godt parløb i den nye generation

Hvor René Sand-Jensen som salgsdirektør vil tage sig af frontlinjerne, tager hans bror Lasse Sand-Jensen ansvaret i maskinrummet. Han har stået i spidsen for Autohaus Sand Jensen GmbH i Flensborg siden etableringen for 14 år siden, og står nu også i spidsen for forretningen i Silkeborg sammen med den mangeårige administrerende direktør Anker Lemminger. I fremtiden vil Lasse og René Sand-Jensen i fællesskab drive virksomheden og de to brødre er meget afklarede omkring rollefordelingen.

”Lasse har altid været den driftsorienterede af os to, med en stor nysgerrighed på, hvordan man får virksomheden til at køre som en velsmurt maskine. Dertil har han opbygget et ekstremt stort netværk i Tyskland, og kan skaffe de rigtige biler til de bedste priser”, fortæller René Sand-Jensen, som suppleres af Lasse Sand-Jensen:” Vi er gået til opgaven med stor ydmyghed og glæder os til trække virksomheden i en endnu mere digital retning”.

Lasse Sand-Jensen har netop igangsat implementeringen af et nyt CRM-system, der vil gøre det markant nemmere at holde struktur på den salgsmæssige del af forretningen, og han står på den måde for digitaliseringen bag facaden.

Tilsammen vil de udvikle virksomheden gennem innovation, optimal udnyttelse af kompetencer, og ikke mindst ved at lytte aktivt til markedet.

Hold dig opdateret

Modtag nyhedsmail med alle 
nyankomne biler hver fredag.

bb