14.11 2017

Hvordan er oplevelsen af en hybrid?

Hvordan er oplevelsen af en hybrid? Netop det spørgsmål mødes vi ofte med blandt kunder og nysgerrige i butikken. Derfor har vi stukket fingeren i jorden hos Erik Bystrup, som tidligere på året erhvervede sig en BMW X5 Hybrid.

Hvordan er oplevelsen af en hybrid?

Netop det spørgsmål mødes vi ofte med blandt kunder og nysgerrige i butikken. Derfor har vi stukket fingeren i jorden hos Erik Bystrup, som tidligere på året erhvervede sig en BMW X5 2,0 xDrive40e iPerformance Aut. 

Interesse for innovation

Da Erik Bystrup tidligere på året skulle skifte sin BMW X5 4,4 V8 ud, var valget lige til. Udviklingen inden for hybridbiler havde nået et niveau, der matchede hans kørselsmønster og appellerede til hans nysgerrighed for teknologi.

”Jeg har altid interesseret mig for teknologi og innovation, som også er omdrejningspunktet i mit professionelle virke. Derfor har jeg også fulgt udviklingen indenfor hybrid teknologien gennem de seneste 20 år og kan med sindsro anbefale kvaliteten af en moderne BMW-plugin”, fortæller Erik Bystrup, der ikke er i tvivl om, at teknologien vil revolutionere bilmarkedet i de kommende år.

Kvalitet og anvendelighed

”Der er ikke noget at betænke sig på. Mine erfaringer som hybrid-ejer har kun været med up-sides. På intet tidspunkt har jeg oplevet, at noget har drillet. På hverdage triller jeg lydløst på ren el mellem min bopæl nord for København og kontoret i centrum af hovedstaden. I weekenden smutter jeg ofte til sommerhuset i Sverige, hvor jeg nyder bilens høje komfortniveau og rummeligheden undervejs. Har jeg møder i fx Jylland er der heller ikke noget ved motorvejskørslen jeg savner fra min tidligere V8’er”, fortæller Erik Bystrup som dog hæfter sig ved, at hans tidligere BMW X5 4,4i V8 føltes mere plantet på asfalten, hvor hybriden nærmere svæver næsten lydløst gennem landskabet. 

"Luftskibet"

I familien bliver hybridbilen omtalt som ”luftskibet” netop pga. denne nærmest svævende fornemmelse man oplever i den meget støjsvage og, under bykørsel, helt lydløse kabine.

”Faktisk er bilen så lydsvag, at man ved kørsel på fx villaveje skal være meget bevidst om, at cyklister og fodgængere ikke nødvendigvis registrer bilens tilstedeværelse på samme måde, som havde det været den gamle V8’er”, konstater Erik Bystrup, som anslår den reelle rækkevidde på ren elektricitet til ca. 20 km. i en BMW X5 2,0 xDrive40e iPerformance.

Til daglig lader Erik Bystrup bilen op om natten via et almindeligt 220v stik i garagen. Egentlig ville han gerne kører på el altid og udviklingen af batterier går også stærk i disse år. Men endnu er koden til en funktionel hverdagsbil drevet 100% på strøm altså ikke knækket i hans optik.

”Kombinationen af brændstofmotor på længere stræk og elektricitet ved bykørsel er helt ideelt. Min tålmodighed rækker slet ikke til at holde i kø ved en ladestander og vente yderligere 45 min. for en opladning når det endelig bliver ens tur”, slutter Erik Bystrup.

Hybrid udvalg

Kunne du tænke dig, at stifte nærmere beskendtskab med hybrid-verdenen, så kan vi lige nu tilbyde følgende udvalg. 

2016 BMW X5 2,0 xDrive40e iPerformance

2016 BMW 330e 2,0 Aut. 4d (kommer snart)

Info: Hvad er en hybrid bil?

Der findes to slags hybridbiler. Den type, der kun kan lades ved hjælp af opsamlet energi fra opbremsninger og når bilen kører ned af bakke. Og pluginhybriden, som kan oplades i ladestander. Fælles for begge er, at de kombiner elektricitet med en forbrændingsmotor.

Med den nye registreringsafgift opnår hybridbiler et afgiftsnedslag på hele kr. 4.000 for hver km. bilen kører over 20 km/l., hvilket tæller rent, når brændstoføkonomien i en hybridbil ofte er på 40-60 km/l.

Info: Hvem er Erik Bystrup?

Erik Bystrup er indehaver af den industrielle tegnestue BYSTRUP som bl.a. står bag Odins Bro i Odense, Langelinie Broen i København og cykelbroen ”Nine Elms Pimlico Bridge” over Themsen i det centrale London. Derudover designer BYSTRUP højspændingsmaster, som står opstillet i både ind- og udland.

Navn: Erik Bystrup
Firma: BYSTRUP
Profession: Arkitekt/Industriel designer
Bopæl: Charlottenlund, Nordsjælland. 
Bil: BMW X5 2,0 xDrive40e iPerformance Aut.
Kørselsbehov: 15.000 km. årligt.

Vi er altid klar til at hjælpe dig, og det er helt uforpligtende.
Ring til os på 78 77 17 51

Vi har en bred vifte af biler og noget for enhver smag